MiniDAC.1 cz.2

Korzystając z okazji, że na czas robienia obudowy zdemontowałem MiniDAC’a wykonałem w nim kilka zmian.

Zasilacz po modyfikacjach

Zasilacz po modyfikacjach

Na początek zasilacz.

1. Wymieniłem główne kondensatory C34 i C35 z Nippon ChemiCon 3300/50V na nieco mniejsze Panasonic FC 2200/25V. Zmiana była podyktowana koniecznością zmieszczenia płytki w obudowie, w której oryginalne kondensatory były za wysokie. Wymiana polegała na wylutowaniu starych kondensatorów i wlutowaniu nowych – łatwizna.

U góry stare LM7805, na dole nowe LT1085

U góry stare LM7805, na dole nowe LT1085

2. Wymiana standardowych stabilizatorów U1, U2 LM7805 na znacznie lepsze LT1085 CT-5. Tutaj niestety musiałem zastosować płytkę pośrednią, bo układy te różnią się wyprowadzeniami. Standardowo LM7805 ma wyprowadzenia w układzie: Wejście, Masa, Wyjście. Natomiast LT1085 ma wyprowadzenia w układzie Masa, Wyjście, Wejście. Rozwiązałem ten problem lutując stabilizatory do płytki uniwersalnej, a nią dopiero do płytki zasilacza.

Zainstalowane nowe stabilizatory na płytce pośredniej

Zainstalowane nowe stabilizatory na płytce pośredniej

Kilka zmian w płytce DAC’a.  Głównie poprawianie zasilania, wynikające z tego, że konstruktorzy mocno zaoszczędzili na kondensatorach w zasilaniu PCM1798.

Płytka przetwornika po małych zmianach

Płytka przetwornika po małych zmianach

3. Już jakiś czas czas temu wymieniłem AD827 na stare, ale dobre OPA2604. Zmiana kosmetyczna i bardzo prosta – wystarczyło wyciągnąć stare układy z podstawek i wstawić nowe. Brzmieniowo zmieniły się niuanse, ale … ta wersja lepiej mi odpowiada.

4. Wymieniłem wcześniej zaaplikowany kondensator ELNA Silmic 220/25V, który dziwnym trafem zdemontowała mi córka (znaczy się wyrwała ;-),  na nieco mniejszy Rubycon BGPK 47/25V, ale zamontowany nieco bliżej kości przetwornika. Dolutowałem go równolegle do kondensatora C40, zasilającego wyprowadznie Vcc2L PCM1798. Jak już wszystko poskładałem, to przeanalizowałem schemat i zdałem sobie sprawę, że warto również dolutować taki sam kondensator do punktu Vcc2R, do kondensatora oznaczonego na płyce R13. Zrealizuję to przy następnym podejściu. Dodatkowo będę musiał coś dolutować 10-100uF do kondensatora oznaczonego C41.

5. Dolutowałem równolegle do C42 kondensator 10uF/6.3V Sanyo OSCon do zasilania VDD PCM1798. Powinno to trochę pomóc w zasilaniu części cyfrowej przetwornika.

6. Poprawiłem punkty lutowania wcześniej wstawionych kondensatorów Sanyo OSCon w zasilaniu wzmacniaczy operacyjnych. Docelowo mam zamiar dolutować jeszcze 6 małych kondensatorów 10uF/25V bezpośrednio do 4 i 8 nóżki wzmacniaczy operacyjnych.

One response to “MiniDAC.1 cz.2

  1. Pingback: MiniDAC.1 cz.3 « hififreak

Skomentuj

