Patricia Barber – Companion

Patricia Barber - Companion

Patricia Barber - Companion

Jedna z moich pierwszych płyt jazzowych, którą bardzo  lubię słuchać i czasami wykorzystuję również do testowania sprzętu. Kupiona ‚w ciemno’, bez słuchania, na wystawie Audio Show 2000 – pierwszej, na której byłem. Zakup okazał się strzałem w dziesiątkę. Po włożeniu do odtwarzacza przesłuchałem ją kilka razy pod rząd.  Jest w niej coś klimatycznego, co pozwala się wtopić w atmosferę miejsca, w którym była nagrana.  Niezbyt złożone instrumentarium i głos Patrici, po którym czasami ciarki przechodzą.  Patricia gra jak zwykle na fortepianie i dodatkowo na organach Hammonda, które robią specyficzny klimat w kowerze „Black Magic Woman”. Sporo na tej płycie ekspresji, nie brakuje też improwizacji podczas popisowych solowych fragmentów wykonywanych przez poszczególnych muzyków.  W mojej kolekcji płyta dostała ***** i od dziesięciu lat jest niezmiennie na topie. Od niej zaczęła się również dłuższa przygoda z słuchaniem Patrici Barber, a  większość jej płyt trafiła do mojej kolekcji i jest w ciągłym użyciu.

Kilka lat temu płyta została zremasterowana przez Mobile Fidelity Sound Labs (MFSL) i wydana ponownie na płytach winylowych oraz SACD. Ja jednak słucham jednego z pierwszych wydań.

Patricia Barber – „Companion” – 1999 Blue Note / Premonition – 7243 5 22963 2 3

Skomentuj

